maandag 6 april 2009

Sociale netwerken

We naderen de deadline en ik ben bij ding 19. Dit ding is gelukkig bekend voor mij. Sinds 12 juli 2007 heb ik een Hyvesaccount. In het begin was ik heel enthousiast omdat ik er veel oude bekenden tegenkwam. Tegenwoordig kijk ik er niet zo vaak meer naar. Wat ik wel vreemd vond is dat ik eerst bevriend was met de Zeeuwse Bibliotheek en nu mijzelf moest aanmelden bij de Zeeuwse Bibliotheek als bedrijf. De vrienden van de Zeeuwse Bibliotheek zijn niet automatisch overgegaan, maar dat Hyvesaccount is wel opgeheven.
De vraag is wat gaan we nu doen met het nieuwe Hyvesaccount? Alle leden waarvan een emailadres hebben uitnodigen?
Om ook nog lid te worden van My space, Facebook etc. lijkt me een beetje veel van het goede.
Van Bibliotheek 2.0 ben ik ook al geruime tijd lid. LinkedIn gebruik ik als wat meer achtergondinformatie over iemand wil hebben.
Dizzie is enig, maar er is al zoveel.......

2 opmerkingen:

  1. Els,

    Ik kan als "niet lid" zelfs zien dat er 44 leden zijn bij de ZB Hyves. En jij staat daar gewoon bij.

    Henri

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Henri,
    Misschien heb je iets te snel gekeken! Er bestaan 3 Hyvesaccounts van de Zeeuwse Bibliotheek. Literature, 44 leden, wordt beheerd door Edwin en Julia.Zeeuwse Bibliotheek als company, 12 leden, wordt beheerd door Edwin. Activities en Hobbies wordt beheerd door Flexy, 2 leden. Flexy is een of andere kerel uit Amsterdam!?
    Els.

    BeantwoordenVerwijderen